Sprzęg ratunkowy (adapter) SAF-8490
Sprzęg ratunkowy (zwany też holowniczym lub pół-sprzęgiem), produkowany przez F.A.E. FANINA S.A. służy do sprzęgnięcia pojazdu wyposażonego w hak cięgłowy UIC z pojazdem wyposażonym w sprzęg automatyczny z głowicą typu 10 np. typu ZEa.
* Zgodnie z TSI osie haka i sprzęgu powinny być na tej samej wysokości od główki szyny.
Mała masa sprzęgu i unikalne rozwiązanie poziomowania sprzęgu, pozwalają na jego obsługę nawet przez jednego, przeszkolonego operatora. Istnieje możliwość zamawiania sprzęgu ratunkowego wyposażonego już w węże hamulcowe (długość 730 mm).
Podstawowe dane techniczne:
1. |
Wytrzymałość na ściskanie |
- 250kN |
2. |
Wytrzymałość na rozciąganie |
- 400kN |
3. |
Odległość osi haka do płaszczyzny czołowej |
- 470 mm |
4. |
Masa sprzęgu ratowniczego ok. |
- 34kg |
5. |
Prędkość sprzęgania ok. |
- 0,6km/h |
Sprzęg został zaprojektowany i wykonany zgodnie z normami :
- PN EN 15020+A1:2011 Kolejnictwo – sprzęg holowniczy
- PN-EN 15085 Spawanie pojazdów szynowych i ich części składowych.
F.A.E. FANINA S.A. jest zakładem certyfikowanym przez TDT, wg norm PN-EN ISO-3834 oraz PN-EN 15085 klasa CL-1 i posiada niezbędne uprawnienia do projektowania i wykonania kolejowych konstrukcji spawanych.
Szczegółowe dane techniczne na załączonej karcie katalogowej.