Sprzęg ratunkowy (adapter) SAF-8490


Sprzęg ratunkowy (zwany też holowniczym lub pół-sprzęgiem), produkowany przez F.A.E. FANINA S.A. służy do sprzęgnięcia pojazdu wyposażonego w hak cięgłowy UIC z pojazdem wyposażonym w sprzęg automatyczny z głowicą typu 10 np. typu ZEa.
* Zgodnie z TSI osie haka i sprzęgu powinny być na tej samej wysokości od główki szyny.

Mała masa sprzęgu i unikalne rozwiązanie poziomowania sprzęgu, pozwalają na jego obsługę nawet przez jednego, przeszkolonego operatora. Istnieje możliwość zamawiania sprzęgu ratunkowego wyposażonego już w węże hamulcowe (długość 730 mm).

 

Podstawowe dane techniczne:

1.

Wytrzymałość na ściskanie

- 250kN

2.

Wytrzymałość na rozciąganie

- 400kN

3.

Odległość osi haka do płaszczyzny czołowej

- 470 mm

4.

Masa sprzęgu ratowniczego ok.

- 34kg

5.

Prędkość sprzęgania ok.

- 0,6km/h

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprzęg został zaprojektowany i wykonany zgodnie z normami :

  • PN EN 15020+A1:2011 Kolejnictwo – sprzęg holowniczy
  • PN-EN 15085 Spawanie pojazdów szynowych i ich części składowych.

F.A.E. FANINA S.A. jest zakładem certyfikowanym przez TDT, wg norm PN-EN ISO-3834 oraz PN-EN 15085 klasa CL-1 i posiada niezbędne uprawnienia do projektowania i wykonania kolejowych konstrukcji spawanych.

 

Szczegółowe dane techniczne na załączonej karcie katalogowej.

piątek, 19 Kwiecień 2024

Projektowanie stron internetowych - Investmag